Створення вашої першої структури даних стека в програмуванні на мові С

Реалізація стека є одним з найважливіших завдань, яке повинен освоїти кожен програміст на мові C. При вивченні стека в програмуванні на мові C ця лінійна структура даних працює за простим, але потужним принципом, який відображає те, як ми природно організовуємо об'єкти в фізичному світі. Розуміння стеків є основою для вирішення більш складних програмних концепцій і реальних завдань розробки програмного забезпечення.

Що, якщо ваш комп'ютер забув, як запам'ятовувати?

Стек функціонує як спеціалізований контейнер, в якому елементи дотримуються суворого протоколу «останній увійшов, перший вийшов» (LIFO). Уявіть, що ви складаєте тарілки в кухні — ви завжди кладете нові тарілки зверху і також знімаєте їх зверху.

Цей самий принцип регулює те, як стеки управляють даними в пам'яті комп'ютера. Привабливість реалізації стека в C полягає в його простоті та ефективності. На відміну від інших структур даних, які дозволяють довільний доступ до елементів, стеки обмежують операції одним кінцевим пунктом. Це обмеження може здаватися обмежувальним, але воно надає значні переваги в конкретних сценаріях програмування.

Чи можете ви уявити програмування без цих прихованих можливостей стека?

Стеки вирішують критичні завдання програмування в різних сферах. Управління викликами функцій значною мірою покладається на механізми стека — щоразу, коли ваша програма стека в c викликає функцію, система переносить поточний стан у стек викликів, що дозволяє повернутися до попередньої точки виконання.

Текстові редактори реалізують функцію скасування за допомогою операцій стека, зберігаючи кожну дію користувача і дозволяючи легко скасувати її, витягуючи попередні стани.

Навігація по історії браузера використовує принципи стека, коли ви натискаєте кнопку «Назад», витягуючи раніше відвідані сторінки в зворотному хронологічному порядку.

Що відбувається, коли ви порушуєте ці п'ять важливих правил?

Реалізація стека вимагає оволодіння п'ятьма основними операціями, які контролюють потік даних і підтримують структурну цілісність при роботі зі стеком в програмуванні на C.

Операція push додає елементи до верхньої позиції стека. Цей процес включає перевірку доступного простору, оновлення верхнього покажчика та збереження нового елемента. Правильна реалізація push запобігає переповненню, яке може призвести до збою програми стека в C.

Операція pop видаляє та повертає верхній елемент. Цей процес вимагає перевірки, щоб переконатися, що стек містить елементи, перш ніж намагатися їх видалити. Невдалі спроби pop на порожніх стеках призводять до переповнення.

Перевірка isEmpty перевіряє, чи містить стек будь-які елементи. Ця операція запобігає незаконним спробам доступу та забезпечує безпечну ітерацію вмісту стека.

Перевірка isFull визначає, чи досяг стек максимальної ємності. Ця перевірка запобігає переповненню пам'яті та забезпечує належне оброблення помилок у реалізаціях фіксованого розміру.

Перевірка верхньої частини виявляє поточний верхній елемент, не видаляючи його. Ця неруйнівна операція дозволяє програмам перевіряти вміст стека, зберігаючи цілісність даних.

Як ваш комп'ютер відстежує невидимі дані?

Реалізація стека починається з ініціалізації змінної-покажчика для відстеження позиції верхнього елемента. При створенні стека в c, встановлення цього покажчика на від'ємне значення вказує на порожній стан стека, забезпечуючи чітку граничну умову для подальших операцій.

Додавання елемента змінює позицію покажчика і оновлює вміст масиву. Кожна успішна операція push збільшує покажчик і зберігає дані в новому місці.

Покажчик завжди посилається на останній доданий елемент.

Видалення елемента зменшує позицію покажчика, ефективно приховуючи верхній елемент від майбутніх операцій. Хоча дані залишаються в пам'яті, зменшення покажчика робить їх недоступними для звичайних операцій стека.

Перевірка меж запобігає типовим помилкам програмування. Перевірка умов переповнення перед операціями push і умов недоповнення перед операціями pop забезпечує стабільність програми та передбачувану поведінку вашої програми стека в C.

Ви готові створити свій перший менеджер пам'яті?

c

#include <stdio.h>

#include <stdlib.h>

#define SIZE 4

int top = -1, inp_array[SIZE];

void push();

void pop();

void show();

int main()

{

int choice;

while (1)

{

printf("\nPerform operations on the stack:");

printf("\n1.Push the element\n2.Pop the element\n3.Show\n4.End");

printf("\n\nEnter the choice: ");

scanf("%d", &choice);

switch (choice)

{

case 1:

push();

break;

case 2:

pop();

break;

case 3:

show();

break;

case 4:

exit(0);

default:

printf("\nInvalid choice!!");

}

}

}

void push()

{

int x;

if (top == SIZE - 1)

{

printf("\nOverflow!!");

}

else

{

printf("\nEnter the element to be added onto the stack: ");

scanf("%d", &x);

top = top + 1;

inp_array[top] = x;

}

}

void pop()

{

if (top == -1)

{

printf("\nUnderflow!!");

}

else

{

printf("\nPopped element: %d", inp_array[top]);

top = top - 1;

}

}

void show()

{

if (top == -1)

{

printf("\nUnderflow!!");

}

else

{

printf("\nElements present in the stack: \n");

for (int i = top; i >= 0; --i)

printf("%d\n", inp_array[i]);

}

}

Які секрети приховує це меню від початківців?

Ця реалізація надає чотири різні опції користувача через інтерфейс, керований меню.

Вибір опції визначає, яка операція стека буде виконана.

Вибір операції push запускає перевірку переповнення перед додаванням елемента. Якщо є місце, програма запитує введення користувача і зберігає значення в оновленій верхній позиції.

У разі переповнення відображаються відповідні повідомлення про помилку.

Вибір операції вилучення ініціює перевірку на недолік. Діючі операції вилучення відображають вилучений елемент і оновлюють верхній покажчик.

Умови порожнього стека генерують повідомлення про недолік.

Операція показу відображає поточний вміст стека в порядку LIFO. Функція відображення повторюється від верхньої позиції вниз, представляючи елементи в послідовності, в якій вони будуть вилучені.

Опція виходу забезпечує чисте завершення програми, гарантуючи належне очищення ресурсів і управління пам'яттю.

Чи витримає ваш код ці важкі випробування?

Почніть тестування, додавши значення десять до вашого порожнього стека. Програма повинна прийняти цей вхід і відповідно оновити внутрішню структуру.

Відобразіть вміст стека за допомогою операції show. Це повинно показати єдиний елемент у позиції нуль, підтверджуючи успішне вставлення.

Виконайте операцію pop, щоб видалити елемент. Програма повинна відобразити «Видалений елемент: 10» і повернутися до порожнього стану.

Спробуйте виконати ще одну операцію pop на порожньому стеку. Це повинно викликати стан підтікання, демонструючи належне оброблення помилок.

Чому досвідчені розробники так переймаються цими числами?

Операції зі стеком мають відмінні показники часової складності. І операція додавання (push), і операція вилучення (pop) виконуються за сталий час O(1), незалежно від розміру стеку.
Ця передбачувана продуктивність робить стек ідеальним вибором для застосунків, критичних до часу виконання.

Просторова складність залежить від підходу до реалізації. Стек, побудований на масиві, потребує фіксованого обсягу пам’яті, тоді як динамічні реалізації регулюють використання пам’яті залежно від кількості елементів.

Обмеження доступу дозволяють виконувати операції лише з верхнім елементом стеку. Хоча така умова знижує гнучкість порівняно з масивами, вона забезпечує високу оптимізацію реалізації та передбачувану поведінку структури.

Залиште свої відгуки

Поділіться своїми думками та допоможіть нам покращитися! Ваш відгук важливий для нас.

Завантажте своє фото